Heeft een hoorbaar tikkende klok op je slaapkamer invloed op hoe je slaapt?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
9.9K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
gv

Het beste antwoord

Het zal per persoon verschillen. Ikzelf zou er stapelgek van worden, maar in mijn jeugd stond op het nachtkastje van mijn moeder altijd een tikkende wekker. Zij had er geen last van. Maar vroeger was het normaal dat een wekker tikte, daar zijn we met de moderne electrische wekkers niet meer aan gewend. En dus zijn we het als storend gaan ondervinden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Nee, eerder op het in slaap vallen. als je je erop concentreerd kan het irritant worden waardoor je moeilijker in slaap valt.
Dit heeft echter geen effect op je slaap zelf!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja ik bedoel eigenlijk ook bij het in slaap vallen
Je kunt je ergeren aan het tikken en dan werkt het tegen. Ook kan het vertrouwd zijn en rustig klinken. Dan is er geen centje pijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In navolging op het vorige antwoord: Ineens zonder tikkende klok waardoor het vertrouwde geluid weg is, is ook wennen, dus dan kan het ook langer duren voor je slaapt
anneliez
13 jaar geleden
Als je niet kunt slapen, ga je je eraan irriteren. Het is stil en je hoort constant dat tikken dat steeds harder lijkt te worden indien je gedwongen wordt ernaar te luisteren.

Ben je gewoon moe en toe aan je bed, dan hoor je het tikken niet eens. Dan kan het een rustgevend gevoel zijn en val je ontspannen in slaap.

Gek genoeg is het zo dat wanneer je aan het tikken gewend bent en hij stopt ineens ermee dat je het geluid gaat missen. Ook al hoor je het nooit bewust, het hoort er dan toch bij.
amc
13 jaar geleden
Ik heb 2 klokken en een wekkertje op mijn kamer staan
i know- dat is veel;)

Ik heb er absoluut geen last van, maar als er iemand komt logeren krijg ik er altijd wel een opmerking over: het ligt gewoon aan de persoon en wat je gewend bent.
Ik slaap er gelukkig niet slechter door.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk het niet, alleen zoals gezegd alleen bij het inslapen en meestal wen je er vrij snel aan.
Grote klokken met een lange slinger met een frequentie van 60 a 72 tikken per minuut kunnen zelfs heel rustgevend werken omdat die frequenties ongeveer gelijk zijn aan de hartslag van iemand in rust.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wij zijn sinds kort verhuisd en in onze omgeving is het zo stil dat wij er niet van konden slapen.
Onze oplossing was dus de tikkende wekker, daar slapen wij prima mee in.